A vállalkozások egyik komoly kihívása a munkaerő jelentős vándorlása, a magas fluktuáció. Azok a cégek, amelyek felismerték, hogy a munkavállalók képzésére fordított idő és erőforrás nemcsak a szakmai fejlődést szolgálja, hanem hatékony eszköz lehet a fluktuáció csökkentésére is, jelentős előnybe kerülhetnek versenytársaikkal szemben. Blogbejegyzésünkben megvizsgáljuk, milyen károkat okoz egy cégnek a magas fluktuáció, és hogyan járulhat hozzá a munkavállalók képzése az alkalmazottak megtartásához.
A vállalkozások egyik komoly kihívása a munkaerő jelentős vándorlása, a magas fluktuáció. Azok a cégek, amelyek felismerték, hogy a munkavállalók képzésére fordított idő és erőforrás nemcsak a szakmai fejlődést szolgálja, hanem hatékony eszköz lehet a fluktuáció csökkentésére is, jelentős előnybe kerülhetnek versenytársaikkal szemben. Blogbejegyzésünkben megvizsgáljuk, milyen károkat okoz egy cégnek a magas fluktuáció, és hogyan járulhat hozzá a munkavállalók képzése az alkalmazottak megtartásához.
Az alkalmazottak fluktuációja több területen okozhat veszteséget egy vállalat számára. Lássunk néhány példát!
Minél több munkavállalót kell pótolni, annál magasabb a cég ráfordítása. Egy-egy alkalmazott pótlásának költsége – figyelembe véve az álláshirdetések feladását, a toborzási díjakat, a jelöltek szűrésével és interjúztatásával töltött időt, és persze az új alkalmazottak betanítását, beillesztését – akár sokmilliós tételt is jelenthet.
Amikor egy munkavállaló távozik, a képzésébe és fejlesztésébe fektetett összeg lényegében elveszik. A stratégiailag gondolkodó vállalatok jelentős erőforrásokat fordítanak képzési programokra, hogy biztosítsák és fejlesszék a munkavállalók készségeit és termelékenységét. Amikor a fluktuáció bekövetkezik, ezek a befektetések nem hozzák meg a várt hozamot, és további erőforrásokat kell elkülöníteni az új alkalmazottak képzésére.
Az alkalmazottak fluktuációja a termelékenység átmeneti csökkenéséhez vezethet, amíg az újonnan felvett munkatársak átesnek a tanulási folyamaton, és teljes mértékben elsajátítják a feladataikat vagy képesek lesznek a munkakörrel járó felelősség vállalására. Kutatások szerint akár fél évbe is beletelhet, amíg egy új alkalmazott eléri az elődjével azonos termelékenységi szintet. Ezen átmeneti időszak alatt a vállalatnál hatékonyságbeli hiányosságok, hibák és ki nem használt lehetőségek fordulhatnak elő, amelyek mind pénzügyi következményekkel járhatnak.
A tapasztalt alkalmazottak értékesen járulnak hozzá az idők során felhalmozódott, gyakran versenyelőnyt jelentő szervezeti tudáshoz és szakértelemhez. Amikor távoznak, ez a tudás elveszhet vagy jelentősen csökkenhet, amely hiányosságokat okozhat a működésben, a döntéshozatalban és az ügyfélkiszolgálásban. E tudásbázis újjáépítése időigényes és költséges lehet a vállalat számára.
A magas fluktuációs ráta negatívan befolyásolhatja az ügyfélkapcsolatokat és az elégedettséget. Az ügyfelek fennakadásokat érezhetnek a szolgáltatás minőségében, de zavarhatja őket például a kapcsolattartóik személyének gyakori változása is. Kutatások szerint az ügyfelek elvándorlási aránya általában megnő azokban a szervezetekben, ahol magas az alkalmazottak fluktuációja. Ez természetesen bevételkieséshez és a vállalat hírnevének romlásához vezet.
A fentiek alapján látható, hogy a fluktuáció jelentős pénzügyi terheket róhat a cégekre, amely kihat a nyereségességre, a versenyképességre és a hosszú távú fenntarthatóságra. A stratégiai alapon működő munkáltatók ezért gyakran törekszenek a fluktuáció csökkentésére és a tehetségek megtartására irányuló módszerek bevezetésére, hogy mérsékeljék ezeket a pénzügyi veszteségeket. Lássuk, milyen pozitív hatása van a képzésnek a munkavállalókra.
Azok a munkavállalók, akik érzik, hogy a vállalatuk érdekelt abban, hogy fejlessze és támogassa őket, hajlamosabbak maradni, vagyis a képzés nemcsak a szakmai készségeiket fejleszti, hanem az elkötelezettségüket és hűségüket is a cég irányába.
Az alkalmazottak számára nyújtott karrierfejlődési lehetőségek rendkívül motiválóak lehetnek. Azok a vállalatok, amelyek elismerik és támogatják a munkavállalóik fejlődését, a komoly ambíciókkal rendelkező embereket is megtarthatják.
A vállalatok által biztosított képzés javíthatja az alkalmazottak piacképességét. Ezáltal az alkalmazottak magasabb értéket képviselnek, és motiváltak lesznek arra, hogy hosszú távon a vállalatnál maradjanak, hiszen érzik, hogy szakmailag fejlődnek. Természetesen előfordulhat, hogy egy másik cég elcsábítja őket magához, de itt érdemes kitérni a klasszikus történetre.
Két cégvezető beszélget.
– Te, nem félsz attól, hogy túl sokat képzed az embereidet, annyira, hogy a konkurencia levadássza őket magának? – kérdezi az egyik.
A másik erre azt feleli: – Nem az az igazi baj, ha képzem őket, és elmennek máshová, hanem ha nem képzem őket, és itt maradnak…
A munkavállalók mentális egészségének támogatása fontos a fluktuáció csökkentése érdekében. A képzési lehetőségek nemcsak a szakmai, hanem a személyes fejlődést is szolgálják, hozzájárulva a munkavállalók jólétéhez, elégedettségéhez, szellemi egészségéhez, kiegyensúlyozottságához.
A képzések résztvevői gyakran olyan munkatársak, akik különböző részlegeken vagy területeken dolgoznak. A közös képzések és workshopok kiváló lehetőséget teremtenek a belső kommunikáció és együttműködés erősítésére, amely hozzájárul a munkahelyi kultúra javulásához.
A munkavállalók képzése nemcsak a személyzet fejlesztését, hanem a fluktuáció csökkentését is szolgálja. Azok a vállalatok, amelyek elkötelezettek a munkavállalóik fejlesztése iránt, nemcsak szakmailag készítik fel őket a változó piaci igényekre, hanem erősítik az elkötelezettségüket és hűségüket is. A munkavállalók elégedettsége és fejlődése tehát közvetlenül összefügg a vállalatok hosszú távú sikerével és stabil működésével.
Legközelebb arról lesz szó, hogy miért érdemes felnőttként is elkezdeni tanulni, egyéni szinten milyen előnyei vannak az élethosszig tartó tanulásnak.
Az alkalmazottak fluktuációja több területen okozhat veszteséget egy vállalat számára. Lássunk néhány példát!
Minél több munkavállalót kell pótolni, annál magasabb a cég ráfordítása. Egy-egy alkalmazott pótlásának költsége – figyelembe véve az álláshirdetések feladását, a toborzási díjakat, a jelöltek szűrésével és interjúztatásával töltött időt, és persze az új alkalmazottak betanítását, beillesztését – akár sokmilliós tételt is jelenthet.
Amikor egy munkavállaló távozik, a képzésébe és fejlesztésébe fektetett összeg lényegében elveszik. A stratégiailag gondolkodó vállalatok jelentős erőforrásokat fordítanak képzési programokra, hogy biztosítsák és fejlesszék a munkavállalók készségeit és termelékenységét. Amikor a fluktuáció bekövetkezik, ezek a befektetések nem hozzák meg a várt hozamot, és további erőforrásokat kell elkülöníteni az új alkalmazottak képzésére.
Az alkalmazottak fluktuációja a termelékenység átmeneti csökkenéséhez vezethet, amíg az újonnan felvett munkatársak átesnek a tanulási folyamaton, és teljes mértékben elsajátítják a feladataikat vagy képesek lesznek a munkakörrel járó felelősség vállalására. Kutatások szerint akár fél évbe is beletelhet, amíg egy új alkalmazott eléri az elődjével azonos termelékenységi szintet. Ezen átmeneti időszak alatt a vállalatnál hatékonyságbeli hiányosságok, hibák és ki nem használt lehetőségek fordulhatnak elő, amelyek mind pénzügyi következményekkel járhatnak.
A tapasztalt alkalmazottak értékesen járulnak hozzá az idők során felhalmozódott, gyakran versenyelőnyt jelentő szervezeti tudáshoz és szakértelemhez. Amikor távoznak, ez a tudás elveszhet vagy jelentősen csökkenhet, amely hiányosságokat okozhat a működésben, a döntéshozatalban és az ügyfélkiszolgálásban. E tudásbázis újjáépítése időigényes és költséges lehet a vállalat számára.
A magas fluktuációs ráta negatívan befolyásolhatja az ügyfélkapcsolatokat és az elégedettséget. Az ügyfelek fennakadásokat érezhetnek a szolgáltatás minőségében, de zavarhatja őket például a kapcsolattartóik személyének gyakori változása is. Kutatások szerint az ügyfelek elvándorlási aránya általában megnő azokban a szervezetekben, ahol magas az alkalmazottak fluktuációja. Ez természetesen bevételkieséshez és a vállalat hírnevének romlásához vezet.
A fentiek alapján látható, hogy a fluktuáció jelentős pénzügyi terheket róhat a cégekre, amely kihat a nyereségességre, a versenyképességre és a hosszú távú fenntarthatóságra. A stratégiai alapon működő munkáltatók ezért gyakran törekszenek a fluktuáció csökkentésére és a tehetségek megtartására irányuló módszerek bevezetésére, hogy mérsékeljék ezeket a pénzügyi veszteségeket. Lássuk, milyen pozitív hatása van a képzésnek a munkavállalókra.
Azok a munkavállalók, akik érzik, hogy a vállalatuk érdekelt abban, hogy fejlessze és támogassa őket, hajlamosabbak maradni, vagyis a képzés nemcsak a szakmai készségeiket fejleszti, hanem az elkötelezettségüket és hűségüket is a cég irányába.
Az alkalmazottak számára nyújtott karrierfejlődési lehetőségek rendkívül motiválóak lehetnek. Azok a vállalatok, amelyek elismerik és támogatják a munkavállalóik fejlődését, a komoly ambíciókkal rendelkező embereket is megtarthatják.
A vállalatok által biztosított képzés javíthatja az alkalmazottak piacképességét. Ezáltal az alkalmazottak magasabb értéket képviselnek, és motiváltak lesznek arra, hogy hosszú távon a vállalatnál maradjanak, hiszen érzik, hogy szakmailag fejlődnek. Természetesen előfordulhat, hogy egy másik cég elcsábítja őket magához, de itt érdemes kitérni a klasszikus történetre.
Két cégvezető beszélget.
– Te, nem félsz attól, hogy túl sokat képzed az embereidet, annyira, hogy a konkurencia levadássza őket magának? – kérdezi az egyik. A másik erre azt feleli: – Nem az az igazi baj, ha képzem őket, és elmennek máshová, hanem ha nem képzem őket, és itt maradnak…
A munkavállalók mentális egészségének támogatása fontos a fluktuáció csökkentése érdekében. A képzési lehetőségek nemcsak a szakmai, hanem a személyes fejlődést is szolgálják, hozzájárulva a munkavállalók jólétéhez, elégedettségéhez, szellemi egészségéhez, kiegyensúlyozottságához.
A képzések résztvevői gyakran olyan munkatársak, akik különböző részlegeken vagy területeken dolgoznak. A közös képzések és workshopok kiváló lehetőséget teremtenek a belső kommunikáció és együttműködés erősítésére, amely hozzájárul a munkahelyi kultúra javulásához.
A munkavállalók képzése nemcsak a személyzet fejlesztését, hanem a fluktuáció csökkentését is szolgálja. Azok a vállalatok, amelyek elkötelezettek a munkavállalóik fejlesztése iránt, nemcsak szakmailag készítik fel őket a változó piaci igényekre, hanem erősítik az elkötelezettségüket és hűségüket is. A munkavállalók elégedettsége és fejlődése tehát közvetlenül összefügg a vállalatok hosszú távú sikerével és stabil működésével.
Legközelebb arról lesz szó, hogy miért érdemes felnőttként is elkezdeni tanulni, egyéni szinten milyen előnyei vannak az élethosszig tartó tanulásnak.
Címünk: 8200 Veszprém, Cserhát lakótelep 7. • Tel: +36 30 583 7137
E-mail: info@insedo.hu • Ügyfélszolgálat: Hétfő-Péntek 8:00-16:00
Felnőttképzési engedélyszám: E/2020/000259
Bejelentési nyilvántartási szám: B/2020/001363
Bankkártyás fizetést biztosítja a UniCredit Bank